وبلاگ اطلاع رسانی ایرانیان مالزی

اخذ پذیرش تمامی دانشگاه های مالزی (دولتی و خصوصی) *با هر معدلی* در هر رشته ای 100% تضمینی

وبلاگ اطلاع رسانی ایرانیان مالزی

اخذ پذیرش تمامی دانشگاه های مالزی (دولتی و خصوصی) *با هر معدلی* در هر رشته ای 100% تضمینی

چه اتومبیلی در مالزی می توان خرید؟

خرید ماشین در مالزی به فاکتورهای زیادی وابسطه است...

از جمله بودجه ای که برای اینکار تخصیص داده اید ۲- تعداد خانوار ۳- نوع استفاده از خودرو( شهری یا بین شهری) توصیه مهندس جوان برای دانشجویان خرید خودرو ایست که ۱- فروش آن سهل باشد۲- مصرف بنزین آن ( با توجه به بنزین لیتری ۵۰۰ تومان که گران تر هم خواهد شد) کم باشد ۳- تعمیر نگهداری آن ارزان باشد

کانچیل خودرو ایست100 درصد ژاپنی (Daihatson)سه سیلندر  با مصرف واقعی نه اسمی بسایر پایین ۱۰۰ کیلومتر ۵.۵ بدون کولر و ۶.۵ با کولر که پارک کردن آن بسیار راحت است و فروش آن مثل آب خوردن است.

این خودروی ژاپنی در حال حاضر یکی از خودروهای روز  کشور انگلبس به شمارمی رود به نام "نیپا" که مورد توجه مردم است کانچیل اسم حیوانی است با جثه موش ولی سر آهو که سمبل کشور مالزی است و کار خانه پرودوا (پروتون و پرودوا مثل سایپا و ایران خودروی ما هستند)

این خودرو درسه نوع ۶۶۰ -۸۵۰ و۸۵۰0  اتومات EZکه همکی هاچ بک و ۵ در هستند وهرسه آن خودر های خوبی هستند ولی به ترتیب نوشتاری گرانتر می شوند. ضعف این خوردو در گیر بکس آن است که اگر محتاطانه عمل کنید مشکلی نخواهد داشت.

چه رنگ بخریم؟ ۱- رنگی بخرید که نور آفتاب را ا نعکاس بدهد تا در گرمای استوایی در انرزی صرف جویی کنید۲- رنگی بخرید که در شب خوب دیده شود و با اسفالت تناقض داشته باشد ۳- رنگی بخرید که در صورت نیاز به رنگ زدن مجدد گران نباشد پیشنهاد من سفید یخچالی است

مهمترین قسمت خودرو برای خرید فروش کدام است؟ در تمام دنیا اطاق و سالم بودن آن


آِیا رنگ شدن خوردو در قیمت آن در مالزی هم تاثیر دارد؟ نه تنها در مالزی و نه تنها برای خودرو بلکه حتی برای ماشین آلات سنگین مثل جرثقیل هم رنگ شدن یک نکته منفی است

به چه نکاتی در موقع خرید توجه کنید؟ ۱-در موقع خرید علاوه بر اطاق موتور جلوبندی گیربکس دیفرانسیل پلوس یک نکته بسیار مهم مقدار کار کرد خوردور یاmilage است که در مالزی بسایر حایز اهمیت و تعین کننده قیمت است۲- نرخ تعمیرات در مالزی بسیار وحشتناک گران است بنابراین از خرید ماشین خرج دار اجتناب کنید۳- برای خرید خودرو حتما یک نفر کارشناس فنی همزبان و وارد به خوردو با خودتان ببرید هزینه این کارشناسان به مراتب کمتر از مغبون شدن شما در معامله خودرو است معمولا کارکرد خوردرو به ازای هر سال ۲۰۰۰۰ هزار کیلومتر عرف مالزی است .

قیمت کانچیل سالم و بی خرج بستگی به مدل آن از ۲.۴ میلیون تا ۶میلیون تومان متغیر است.

 

خودروی دیگری که طرفدارن زیادی در کشور مالزی دارد خوردوی "پروتون ساگا"است این خودرو  به مانند پیکان ما متشابه است و تاکسی های مالزی اغلب ساگا هستند.

ساگا تحت لیسانس شرکت میتسوبیشی - لنسر زاپن قدیمی ترین خودروی مالزی است که از سال ۱۹۸۵ وتابه حال تولید شده و هنوز هم ادامه دارد. مصرف  واقعی بنزین این خودرو ۱۰۰ کیلو متری ۱۰ لیتر است. زمانی که ماهاتیر محمد دستور به تولید این خودرو را داد مسابقه ای برای تعین اسم خودوری ملی بر گزار شد که برنده مسابقه یک افسر بازنشسه ارتش بود که اسم ساگا را که یک نوع دانه گیاهی مخصوص مالزی که بسیار مقاوم و ماندگار در مقابل هر گونه عوامل طبیعی است ارا پیشنهاد کرد.

شخص ماهاتیر محمد برای افتتاح پل پینانگ از نشستن بر پشت رل یک خودروی ساگا این خودرو را تبلیغ کرد. ساگا در انواع ۱.۳ -۱.۵ اتومات و منوال ساده و لیفت بک تولید می شود. این خودرو به کشور انگلیس با شعار قدمت خوروی زاپنی نوآوری مالزی همچنان صادر می شود.

 

اگر تعداد خانواده تان زیاد است و زیاد دنبال مد نیستید و استتاعت پرداخت حدود ۱۰۰ هزار تومان در ماه را برای بنزین دارید گزینه خوبی است. قیمت  ساگایی بدون خرج بستگی به مدل آن از ۲.۵ میلیون تا ۶.۵ میلیون تومان متغیر است( البته برای مالایی ها از دم قسط ماهی ۹۰ هزار تومان بدون پیش پرداخت بدون بهره قابل ابتیاع ست.)منبع

پروتون ویرا خودروی دیگری است که مورد توجه بعضی مالزیاییها قرا گرفته است این خودرو از نظر کلاس اجتماعی چیزی در حد سمند یا پژو ماست و ازنظر قیمت نسبت به پروتون ساگا ۱.۶ برابر است. این خودرو که از نظر شکل شبیه میتسوبیشی گالانتهای سوپر سالون ایران(معروف به کوسه ای)می باشد از نظر مصرف بنزین و قیمت قطعات از خودروی ساگا کمی گرانتر است.

این خودرو مونتاژ کشور مالزی و تحت لیسانس میتسوبیشی لنسر ژاپن بوده که اسم آن ویرا در زبان مالایی قهرمان معنی می دهد. این خودرو همیشه  توجه جوانان ماشین باز و علاقه مند به مسابقات اتوموبیل رانی را به خود جلب کرده است واز سال ۱۹۹۲ تا پایان سال گذشته تولید می شد. در سال ۱۹۹۴ اولین مدل آیرو بک یا ۵ در آن به بازار مالزی آمد که به دلیل استقبال مردم قیمت آن ۱۰ درصدی گرانتر از ۴ در آن است.ویرا در انواع اتوماتیک منوال دو در و وانت نیز تولید شده است. این خودرو از نظر توانایی در گرفتن بازار مصرف پروژه نا موفقی بود.خودرو سازی زاگرس هم در ایران به تبلیغ این خودرو پرداخت ولی نتوانست با خودروهای دیگر رقابت کند.

 

ویرا به دلیل کوتاه بودن ایمنی بالایی در برابر چپ کردن دارد ولی به راحتی کف آن به سرعت گیر های داخل شهری کشیده می شود.

قیمت خودروی بدون خرج ویرا بستگی به مدل آن از ۳ میلیون تا ۹ میلیون متغیر است. تعداد زیادی از ایرانیها از این خودرو خریده اند و بعضی از آنها  از این خودرواظهار رضایت می کنند .

پروتون واجا خودروی دیگری است که تماما توسط ما لزیایی ها طراحی وساخته شده است اساس طراحی این خودرو تلفیقی از نوعی ولوو و میتسوبیشی است.

واجا  در زبان مالایی به معنی بسیار سخت چون آهن است و ورق به کار رفته شده در این خودرو نسبت به دیگر انواع پروتون سخت تر است.کارخانه پروتون مدعی است این خودرو بالاترین ضریب ایمنی را در خودروهای مالزی دارد و طبق استاندارد یورو ان سی پی برای سرنشین سه ستاره ارزیابی شده است مدل های جدید دارای ایر بک وترمز ای بی اس مجهز است.

اولین مدل این خودرو در سال ۲۰۰۰ وارد بازار مالزی شد . این خودرو از نظر کلاس اجتماعی چیزی در حد زانتیا یا پرشیا در ایران است . مالایی ها به خرید این خودرو بسیار مشتاق هستند جامعه ایرانی مقیم مالزی احتمالا به دلایل اقتصادی از این خودرو استقبال نکرده اند. قیمت این خودرو بین ۷ میلیون تا ۱۴ میلیون بسته به مدل آن متغیر است( البته خودرو به مالایی ها با وام بلند مدت فروخته می شود)این هم لیستی از قیمتهای خودروی فوق در روزنامه همشهری مالزی هر رینگیت ۲۸۵ تومان

پروتون پرسنا یا جن توGen 2 خودروی دیگری است که هم اکنون در ایران هم به فروش می رسد در اینجا قیمت صفر کیلومترش از ۱۳ میلیون ساده دنده ای شروع می شودتا۱۶ میلیون اتومات با فول اپشنهای عجیب و غریب به فروش میرسد(لیست قیمتهای ماشین های صفر مالزی) اگر در ایران بیشتر از این است لابد...   اگر هم ارزان تر است معجزه های الهی است.

این خودرو به عنوان جایگزین پروتون ویرا از سال ۲۰۰۴ شروع به تولید شد.جن تو نیز از ماشینهای مورد توجه مالزیاییهای ماشین باز می باشد. شایع است مصرف سوخت این خودرو بسیار پایین است .در دانشجویان ایرانی دانشگاههای دولتی مالزی ندیده ام کسی سوار این ماشین ها بشود .

منبع : وبلاگ مهندس جوان: http://www.youngengineer.blogfa.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد